Öğrenciler Mart Ayını Keşifle Geçirdi! | ÇEKÜL

Öğrenciler Mart Ayını Keşifle Geçirdi!

19.04.2024

Yaz aylarına iyice yaklaştığımız şu günlerde çevremiz meraklı öğrenciler, onlara rehberlik eden öğretmenlerle dolu. Doğal mirasın çeşitliliğini, doğanın kültürel miras olarak değerini ve elbette doğa-kültür-insan ilişkisini birlikte deneyimliyor, ÇEKÜL Bilgi Ağacıyla da sıkça biraraya geliyorlar.

Nereden mi biliyoruz?

ÇEKÜL Bilgi Ağacı eğitim uzmanları, Mart ayı boyunca gerçekleşen atölyelerle toplam 478 öğrenciye, 15 öğretmene ulaştı.

Takvimini öğrencilerin yaş grubuna ve eğitim düzeyine göre planlayan uzmanlar, çeşitliliği de önemsedi. “Geri Dönüşü Var Mı?”, “Doğanın Peşinde: İstanbul’un Doğal Alanlarına Yolculuk”, “Küçük Bahçeci Atölyesi”, “Motiflerdeki Doğa”, “Doğadan Gelen İlham: Biyomimikri”, “Gezegenin Eşikleri ve İklim Değişikliği”, “Tohumlarla Yolculuk” atölyeleriyle hem doğa hem de kültürün peşinde, öğrenci ve öğretmenlerin eşliğinde bir keşif yolculuğuna çıktı. Üç ildeki dokuz farklı okulda, iki tanesi çevrimiçi olmak üzere 7 farklı atölye gerçekleştirildi.

Öne çıkanlar

Halil Vedat Fıratlı İlkokuluyla yapılan Motiflerdeki Doğa Atölyesi kapsamındaki “Kendi Motifini Tasarla” etkinliğinde öğrenciler duygu ve düşüncelerini çizimlerine beraber yansıttı. Kimisi ailesinin tek çocuğu oluşunu sembolize etti kimisi unutamadığı bir aile tatilini gösterdi.

Tevfik Fikret İlkokuluyla yapılan Tohumlarla Yolculuk Atölyesi kapsamındaki dikim etkinliğinde, öğrencileri en çok şaşırtan şeylerden biri toprağın kokusu oldu. Kendi aralarında bu kokunun neye benzediğini uzunca konuştular. Bazı öğrenciler, atölyede öğrendikleri sayesinde evde farklı tohumları büyüteceğini söyledi.

Tevfik Fikret İlkokulunun kendi bostanı vardı. Bu bostanda farklı ağaç türleri bulunuyor, farklı sebzeler yetiştiriliyor. ÇEKÜL Bilgi Ağacı eğitim uzmanları okuldan ayrıldıktan sonra öğretmen ve öğrenciler bostanda dikim yapmaya devam etti.

28 Haziran Ortaokulunda Doğadan Gelen İlham: Biyomimikri Atölyesine ilgi büyüktü. Öğrencilerden biri, ÇEKÜL Bilgi Ağacı Koordinatörü Ceyda Bakbaşa Bosson’a “biyomimikri örneklerinden en çok hangisini seviyorsunuz” diye sordu. Eğitmenimiz ise her bir örneğin, kendi çalışma alanı için çok kıymetli bir buluş olduğunu vurguladı.

Gezegenin Eşikleri ve İklim Değişikliği Atölyesinin yapıldığı Malkara Anadolu Lisesi, ÇEKÜL Bilgi Ağacına güzel bir haber gönderdi. Atölyeyi verimli bulan öğrenciler, çevrelerinde gördükleri bazı değişimleri ve buna neden olan olayları atölye sayesinde fark edebilmiş.

ÇEKÜL Bilgi Ağacı, bireyin niteliksel gelişimine öncelik veren eğitim anlayışıyla, doğanın yaşamı mümkün kılan döngüsünü, teknolojiyi ve bilimsel disiplinleri kullanarak aktarıyor. Eğitimlerde ÇEKÜL’ün “Doğa ve kültürle varız!” sloganının arkasında yatan felsefesi, geleceğin kurulmasında ufuk açan bir yöntem olarak benimseniyor.

Katılımcı öğrenci ve öğretmenlerin de bildirimleriyle, ÇEKÜL Bilgi Ağacından gelecek Nisan ayı haberleri için şimdiden sabırsızlanıyoruz!

Mart boyunca neredeydik?

Geri Dönüşü Var Mı?

6 Mart’ta Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Ortaokuluyla yapıldı. Atölyeye 170 öğrenci ve 4 öğretmen katıldı.

 

Doğanın Peşinde: İstanbul’un Doğal Alanlarına Yolculuk

7 Mart’ta Mehmet Akif İlkokuluyla yapıldı. Atölyeye 40 öğrenci ve 1öğretmen katıldı.

 

Küçük Bahçeci Atölyesi

12 Mart günü La Petite Ecole ile yapıldı. Atölyeye 22 öğrenci ve 4 öğretmen katıldı.

 

Motiflerdeki Doğa

14 Mart’ta Halil Vedat Fıratlı İlkokuluyla yapıldı. Atölyeye 62 öğrenci ve 3 öğretmen katıldı.

21 Mart’ta Fuat Köprülü İlkokuluyla yapıldı. Atölyeye 31 öğrenci ve 1 öğretmen katıldı.

 

Doğadan Gelen İlham: Biyomimikri

 18 Mart’ta, 28 Haziran Ortaokuluyla yapıldı. Atölyeye 25 öğrenci ve 2 öğretmen katıldı.

19 Mart’ta Nihat Sami Banarlı Ortaokuluyla yapıldı. Atölyeye 21 öğrenci ve 1 öğretmen katıldı.

 

Gezegenin Eşikleri ve İklim Değişikliği

22 Mart’ta Malkara Anadolu Lisesiyle yapıldı. Atölyeye 50 öğrenci ve 1 öğretmen katıldı.

 

Tohumlarla Yolculuk

27 Mart’ta Tevfik Fikret İlkokuluyla yapıldı. Atölyeye 57 öğrenci ve 2 öğretmen katıldı.