Türkiye’nin
ilk kültürel miras eğitimi dergisi “KİLİT TAŞI” yayında
ÇEKÜL
Vakfı’nın 2003 yılından bu yana ülke çapında yürüttüğü eğitim
çalışmalarının bir ürünü olan “KİLİT TAŞI” kültürel miras
eğitimi dergisinin ikinci sayısı 2009 yılının son günlerinde
yayımlandı.
Dergide,
ÇEKÜL Eğitim Birimi tarafından hazırlanan kültürel miras eğitim
programı kapsamındaki çalışmalara yer veriliyor. KİLİT TAŞI
dergisi, genç kuşakların Türkiye’nin zengin doğal, tarihi
ve kültürel değerlerine sahip çıkan bilinçli yurttaşlar olarak
yetişmelerini ve sağlıklı bir kültürel kimlik gelişim sürecinden
geçmelerini amaçlayan bir eğitim anlayışını, temel ilkeleri
ve yöntemleriyle paylaşıma açıyor.
Giriş
yazısında “Söz söylemek isteyene yerimiz var,” diyen ÇEKÜL
Ekibi, kültürel miras eğitimleriyle ilgili düşünen ve üretenlere
derginin kapılarının açık olduğunu söyleyerek okuyucuları
karşılıyor. ÇEKÜL Vakfı Eğitim Birimi Koordinatörü Yeşim Dizdaroğlu
“sorumuz var” söyleşi köşesinde, “Gelişimlerini desteklemek,
aidiyet duygularını güçlendirmek için çocuklara kültürel mirasımızı
aktarmamız gerekiyor,” diyerek vakfın eğitim anlayışı hakkında
genel bilgi veriyor.
Derginin ikinci sayısında 2003 yılından bu yana sürdürülen
eğitim projelerinin yanı sıra yeni eğitim programları da yer
alıyor: “Kentler Çocuklarındır”, “ETİ ÇEKÜL Kültür Elçileri”,
“Ağaçların Diliyle İstanbul”, “Yapıların Diliyle İstanbul”
ve “Mimarlık Yaz Okulları” başlıklı eğitimler içerikleri,
uygulama yöntemleri, eğitimcilerin ve programa katılan öğrencilerin
izlenimleriyle pekiştirilerek anlatılıyor.
ÇEKÜL’ün
eğitim çalışmaları da, 20 yıllık geçmişi boyunca olduğu gibi,
alanında uzman isimlerin gönüllü katkılarıyla yürütülen diğer
projelerinden farklı değil. Eğitim gibi uzun soluklu bu yolda
ÇEKÜL’e destek veren Yrd. Doç. Dr. Hatice Ergin, Prof. Dr.
Necati İnceoğlu, Prof. Dr. Ünal Akkemik, Dr. Bengü Uluengin
ve Sinan Polvan gibi akademisyenler, doğa, kültür, mimari
ve eğitim psikolojisi alanındaki görüşlerini, eğitim teknikleri
ve uygulamaları hakkındaki birikimlerini, yazdıkları makalelerde
KİLİT TAŞI okuyucusuyla paylaşıyor.
KİLİT
TAŞI dergisinin, üniversiteler, yerel yönetimler, milli eğitim
müdürlükleri, ilgili bakanlıklar, müzeler, sivil toplum örgütleri
gibi kültür ve eğitim alanında emek harcayan tüm kesimlere
ulaştırılması hedefleniyor. Derginin ülkemiz koşullarına uygun,
yaygın biçimde uygulanabilir bir kültürel miras eğitim sistematiğinin
gelişmesine katkı sağlaması, bu alandaki çalışmalara ivme
kazandırması amaçlanıyor.
KİLİT
TAŞI dergisini okumak için lütfen tıklayınız
|